I wish i was strong, enough to lift not one, but both of us

Har varit i skolan, varit på en föreläsning om Tina Törner, kartläsare inom Rally och Rallyförare. 
Hon föreläste om hur viktigt de va att älska sig själv och tro på sig själv, för det är ingen som kommer göra det åt en och man kan inte be någon annan att älska en om man själv inte gör det. 
 
Och jag kan hålla med henne, till en viss del. För jag menar, hur ofta har inte vi dragit på med stora drömmar och framtidsmål men gett upp för att samhället eller någon med stor betydelse för en helt enkelt inte tror på en? 
Man sjunker, kommer till en låg nivå, man ligger lågt för att inte synas. 
Och det är synd. 
 
Jag försöker hela tiden visa mina framfötter och visa vem jag är. Typ som, detta är jag, älskar mig eller hata mig whatever you want. Och självklart finns de folk som inte tror mig, inte tycker om mig, och jag drars med dig varje dag, men jag försöker vara stark. 
Jag har världens bästa självförtroende men väldig låg självkänsla. Och det är inget jag skäms över utan vågar att acceptera för att kunna bygga upp det. 
 
För om jag kan, kan du. 
 
 
allt för flummig ibland, dock älskar jag mig själv enormt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0