oh, dansen gör mig lycklig

Jag hade aldrig förstått hur mycket dansen betydde för mig förrens jag sökte till dansprofilen i gymnasiet.
När man kommer in danssalerna på kulturskolan så glömmer man verkligen allt.
Alla prov, tester, uppsatser, stress, alla krav och allting som ska, måste och hinnas göra.
Det är bara, nu som gäller. Och det är så härligt. Så underbart.
 
Visst, om man dansade på skoj innan. Jag har aldrig tagit dansen på riktigt allvar. 
Dansat har väl alla gjort från och till liksom, vad mer kan de vara? 
Men det är så mycket mer än så, det är så mycket känsla, du måste lägga ner för att få pricket över i'et. 
Det är så mycket, men ändå så lite.
 
Nu håller vi på med tre delar utav nötknäpparen.
* råttorna och soldaterna 
* snöflingorna 
* Dockorna
Och jag tror på riktigt att de kommer bli riktigt grymt! Kom och kolla om du bor i närheten! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0