Har ni några favorit låtar?

Det är äckligt hur mycket jag älskar den här låten. Jag vet inte riktigt om det är melodin, om det är texten, hans röst eller hela alltet. Men jag fullkomligt ÄLSKAR låten. 
Det var längesen jag hittade en låt som verkligen betyder något för mig. Jag har dock tre låtar (nu fyra då) som verkligen betyder väldigt mycket för mig. (Jag har många låtar med många minnen men bara tre som jag älskat sen första gången jag hörde dem). 

Detta är den nya låten då, som jag inte kan sluta lyssna på och fängslas vid varje gång jag hör den. 
Jag vet att den kanske är uttjatad nu (vad vet jag? Jag lyssnar knappt på radion längre menmen). 
Jag tror att jag älskar den här låten nu, eftersom den beskriver väldigt mycket mina känslor för allt i världen som händer mig just nu. 
Kan man förklara det så? 
 
 
Sen har jag alltid älskat den här låten: 
Jag ska till och med tatuera in "Your Guardian Angel" någonstans på min kropp för att låten betyder så otroligt mycket för mig. Haha, shit. 
 
 
 
Sen så har jag ju mitt favoritband Rise against. Min absolut favoritlåt med dem är är Swing life away. Varför? För att dem hjälpte mig igenom mina värsta år, och för att denna låten fortfarande ger mig mod när jag faller ihop. 
 
 
 
Sen så har jag självklart den här låten: 
Lana del rey, som är min favorit artist. Den kvinnan är så kreativ och vacker på alla möjliga sätt. Och första gången jag hörde Ride kunde jag inte sluta gråta. Jag kunde inget annat än att lyssna på hennes 3-4 minuters långa tal i början av hennes musik video och gråta i floder. Mina tankar, när jag hör denna låt är till min pappa. Varför? Jag har ingen aning, men jag tänker verkligen på min pappa när jag hör låten. (spola fram till 3:33 om ni inte vill höra talet). Och inte nog med det, jag ska få se henne i sommar på Bråvalla. Mitt hjärta skriker kärlek när bara tänker på det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0