Back to Black (igen)

ÅHHH nu är jag svarthårig igen och ta mig f*n vad det känns fantastiskt och bra. Jag trivs såååå mycket i mitt mörka svarta/bruna/ljusare i topparna håret och jag kommer inte färga bort det här på ett väldigt bra tag nu. 
Dock så gav frisören mig ett tips att ha en "askigare" färg eftersom jag var rödhårig innan så skulle det "se bättre ut" och först så blev jag lite osäker och tänkte "nej men askigt är ju bara snyggt om man är typ blond" sen när allt var klart så såg det jättenaturligt och elegant ut och jag är supernöjd!

Köpte därför silvershampoo för att behålla den  "askiga" tonen i det bruna håret och så småningom kanske jag ska färga det lite ljusare. Nu har mitt hår fått stå ut med mycket så jag måste det lugnt med det några månader fram över och smörja in håret med olja och använda inpackningar för att få det att bli lite friskare. 

Först fick jag bleka mina toppar. Det tog nästan 1 timme och då fick vi ändå inte bort alla röda pigment så det sitter fortfarande kvar relativt mycket pigment av det röda. Vilket suger. 

 
Sen såg jag ut som en (bokstavligt talat) morot. Håret var ORANGE och det var fortfarande rött där längst upp på håret. Nu skulle hon lägga i det svarta och sen det bruna i mitt hår. Efter det så la hon i en annan lite ljusare och askigare brun för att få till en mer "naturlig" look. 



Resultatet blev såhär. Dock så ger inte bilden någon rättvisa om hur det egentligen ser ut för det ser tusen gånger bättre ut i verkligheten än vad det gör på bilden. MEN jag är nöjd och mitt hår är relativt friskt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0