Bloggfrågor

Hittade en liten bloggfrågelek! Man svarar på frågor från en blogg sedan så bestämmer man egna frågor som andra bloggar får svara på.

Alltså: Jag kopierade dem här frågorna och besvarade på dem. Sedan kom jag på 11 egna frågor som ni ska/får svara på om ni vill (ni borde göra det om ni har tråkigt). 

1. Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
Jag hade nog tagit med mig någon olja eller kräm som gör så att ansiktet blir mjukare och fuktigare då jag oftast blir torr i ansiktet efter att jag duschat/sköljt av ansiktet/badat osv. 

2. Vilka är dina 5 favoritbloggar?
http://keela.se/
www.nattstad.se/Louisexinjonsson
http://kenzas.se/
http://epicfaiil.se/
http://tofauti.se/


3. Vem känner dig bäst och varför?
Just nu så känner min pojkvän mig bäst. Vi har trots allt umgåtts konstant, nästan varje dag/helg i över 1 år. Det blir att man kommer varandra nämre på ett annat sätt då. Han känner mig bäst för att han vet mina styrkor och svagheter, han har sett mig i mina värsta och bästa dagar och vi har delat så mycket tillsammans. 

4. Vad står på din shoppinglista till vintern?
Åh, jag har verkligen fastnat för kängor/boots i vintern. Det är så otroligt snyggt. Passar både till tights och byxor. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta ett par höga boots som skulle passa mina korta ben. Men det gjorde jag och jag är överlycklig! 

5. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?
Jag går antingen till mitt rum eller så går jag ut och går. Helst så har jag också musik i öronen. 

6. Vilket mål jobbar du mot just nu?
Mitt mål jag jobbar på just nu är att hitta min skolmotivation igen. Både när det gäller studierna och dansen. Jag gör alt som ska göras, men inte för att jag tycker det är intressant eller roligt utan bara för att jag måste. Om man känner sig engagerad så blir arbeterna atomatiskt mycket bättre (iallafall vad jag har märkt) så måste finna min motivation igen. 

7. Vad vill du bli när du blir stor?
Jag går sista året på gymnasiet och borde egentligen ta denna fråga på relativt stort ansvar. Men mitt svar är att jag faktiskt inte vet. Hade du frågat mig för ett år sen hade jag svarat psykiatrisjuksköterska, hade du frågat mig för två års sen hade jag sagt psykolog. Hade du frågat mig för 10 år sen hade jag sagt frisör eller flygvärdinna. Jag har faktiskt ingen aning. 

8. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli?
Gymma eller matlagning. Men jag har faktiskt börjat bli lite intresserad av matlagning nu när Samuel har flyttat till egen lägenhet och vi får fixa och dona med maten själva. Det är väldigt roligt! Gymma kommer jag nog komma igång med efter jag har gått ut skolan då jag kommer att behöva hitta något sätt att fortsätta hålla mig i form utan dansen. 

9. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara?
Jag hade sagt till mig själv att jag kommer att möta många motgånger i mitt liv och även om det kommer kännas som världen kommer att gå under för mig så kommer jag alltid att gå vidare från det, tusen gånger starkare. Så mitt tips till mig själv (och alla andra) är att alltid hålla huvudet högt och stå på dig, var dig själv oavsätt vad.

10. Kakor, chips eller godis?
Åh, chips i all äre. Speciellt med dipp. 

11. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Jag tycker att blöja är ett väldigt fult ord. Och liv är ett väldigt fint ord! 



Nu vill jag att ni läsare med bloggar svarar på de här 11 frågorna;

1. Vilka är dina två bästa och lite sämre egenskper? 

2. Vad är du mest nöjd med dig själv med utseendemässigt? 

3. Vilken är din favorit årstid och varför? 

4. Om du var den enda människan på jorden under en vecka, vad skulle du göra då? 

5. Vem är du mest lik i din familj (personligheten?, utseende?, sättet att va?) och varför/hur? 

6. Går du på någon sport? 

7. Vem är din bästa vän? Berätta om hen. 

8. Myskväll hemma eller partykväll? 

9. Läskigaste skräckfilmen du har sett? 

10.Vad är du för stjärntecken och när fyller du år? 

11. Vad önskar du dig i julklapp i år?



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0